Originalmente publicado en VentureBeat:

google-ads

Google has introduced several new videos that show how online shopping sites often frustrate users by not giving them accurate search results, making them input awful captchas, or suggesting items not related to what they’re buying.

The videos simulate some of the frustrations of online shopping by playing out those experiences in real life. The company wrote on its Google Analytics blog late last week:

With the holiday shopping season in full swing, it’s important to ensure your website and digital marketing is running on all cylinders. Your potential customers should be able to find what they need on the digital shelf as easily as in real life. Sadly, many sites leave visitors frustrated – losing potential customers. However, the advantage of your online storefront is that you can understand where you’re losing customers and work to improve your shopping experience.

For the holiday season, our team at Google…

Ver original 82 palabras más

About these ads

Acerca de dispersoworks

DispersoWorks® es una agencia de comunicación digital, un laboratorio de ideas y una incubadora de proyectos de Social Media. Como agencia de comunicación digital nos especializamos en facilitar la transición de las empresas al universo 2.0, brindándoles los servicios necesarios para que se posicionen estratégicamente en las Redes Sociales y puedan maximizar la oportunidades de las nuevas plataformas interactivas. Como incubadora desarrollamos proyectos de Social Media que, mediante la utilización de herramientas mobile y 2.0, permiten la interacción y solución social de problemas individuales. Agencia e incubadora se potencian mutuamente, creando un espacio de convergencia de tecnologías, habilidades y conocimientos que nos posicionan en la vanguardia tecnológica y social del paradigma 2.0. La sinergia entre estos dos campos de acción es nuestra ventaja distintiva: la que ofrecemos a nuestros clientes.
%d personas les gusta esto: