Originalmente publicado en VentureBeat:

At 12 years old, Nick D’Aloisio began his career as a mobile programmer when he downloaded the Apple Developer Kit. By 15, one of his hacks, an app known as “Trimit,” caught the eye of an investor in Asia offering to fund “the company’s” next project.

Whatcompany? D’Aloisio, a school boy from South London, admitted to this venture capitalist that it was merely an after-school creation.

A whizz at the programming language C, D’Aloisio had created the app to test his skills in machine-learning technology, a branch of artificial intelligence that yields trends and patterns in a mass of data, and makes smarter predictions over time.

Summly’s founder demoes the app in San Francisco

Less than a year later, the “Internet boy wonder,” as he was dubbed by the European tech media after an appearance at Le Web’s conference, had developed a keen interest in web summarization technology…

Ver original 661 palabras más

About these ads

Acerca de dispersoworks

DispersoWorks® es una agencia de comunicación digital, un laboratorio de ideas y una incubadora de proyectos de Social Media. Como agencia de comunicación digital nos especializamos en facilitar la transición de las empresas al universo 2.0, brindándoles los servicios necesarios para que se posicionen estratégicamente en las Redes Sociales y puedan maximizar la oportunidades de las nuevas plataformas interactivas. Como incubadora desarrollamos proyectos de Social Media que, mediante la utilización de herramientas mobile y 2.0, permiten la interacción y solución social de problemas individuales. Agencia e incubadora se potencian mutuamente, creando un espacio de convergencia de tecnologías, habilidades y conocimientos que nos posicionan en la vanguardia tecnológica y social del paradigma 2.0. La sinergia entre estos dos campos de acción es nuestra ventaja distintiva: la que ofrecemos a nuestros clientes.
%d personas les gusta esto: